SUPERBALITA CEBU

Tommy: BRT 'gikawat, gibabagan'; Dino: desinyo giusab kay ‘makatrapik’

GIUSAB. Mao kini angk kopya sa bag-ong desinyo nga gipada sa buhatan ni Office of the Presidential Assistant for the Visayas Secretary Michael Dino sa Bus Rapid Transit (BRT). Matod ni Dino nga ang daan nga desinyo sa BRT panahon ni kanhi mayor Tomas Osmena makamugna og kahuot sa trapiko.

SI kanhi Cebu City mayor Tomas Osmeña niingon nga iyang iprayoridad ang pagpatuman sa nalangan na kaayo nga Bus Rapid Transit (BRT) project kon modaug siya isip representante sa Kongreso sa south district sa Cebu City.

“Ang BRT nga gikawat ni Dino, iyang gi-block ni Dino. Importante gyod na sa South District, mao na akong number one priority,” sulti niya sa mga sakop sa Cebu media sa Huwebes, Oktubre 7, 2021, pipila ka mga minuto sa wa pa siya mo-file sa iyang certificate of candidacy alang sa Mayo 2022 nga local elections.

“May nag approve na ang World Bank (WB) og P16 billion. Gisaaran ni Dino nga, ‘next year naa nay monorail.’ That’s five years ago. Nahunong g’yod ang atong proyekto tungod ni Dino,” dugang niya.

Dihang gikuhaan sa iyang habig, si Office of the Presidential Assistant for the Visayas (Opav) Secretary Michael Lloyd Dino niingon nga ang orihinal nga plano sa BRT usa ka “disaster waiting to happen” busa kinahanglan nga usbon.

“It did not consider the limitations of existing infrastructure. One cannot just conceptualize and introduce a new mode of transportation without a proper integration model that blends design with urban landscape seamlessly,” matod niya sa usa ka press statement.

Siya niingon nga sa mga kausaban sa technical design sa proyekto, nga Cebu Bus Rapid Transit System (CEBRT) nga tipik sa Cebu Integrated Intermodal Transport System (CIITS) sa pagkakaron duna nay gitas-on nga 35-kilometro nga road corridor, diin 13.2 kilometro ang dedicated bus ways gikan sa South Road Properties (SRP) sa southeast ngadto sa norte ug 22.1 kilometro ang tulo ka segments nga giisip nga feeder.

Matod niya nga kini nga feeder segments naglakip sa: Mambaling-Talisay nga dunay gitas-ong 8.7 km; SRP-Talisay nga dunay gitas-ong 8.2 km; ug IT Park ngadto sa Talamban nga dunay gitas-ong 5.2 km.

Mas maayo kini kay sa orihinal nga 21.58 kilometro nga corridor nga dunay 16 kilometro nga segregated bus lanes.

Matod ni Dino nga kinahanglan nga ang pampublikong transportasyon di lang magtutok sa usa ka pamaagi.

“Should Tommy pursue his version of the BRT Project, Cebu City and perhaps its neighboring LGUs would have plunged into a chronic traffic gridlock. The dreaming Tommy’s BRT design was not meant to alleviate traffic in Cebu City, a problem he never really effectively addressed as mayor for 30 years. It was more for personal gain,” matod niya.

Giklaro usab ni Dino nga ang proyekto di iyaha ni Osmeña, sa nasudnon ug lokal kini nga paninguha.

“For Tommy to say that the project was stolen from him, it was definitely not. It is not his in the first place. It is both a national and local initiative, now redesigned, recalibrated and revised for the good of the Cebuano people. Further, he claims that the BRT project was delayed unnecessarily. The present BRT abides by the law and does not circumvent any process including feasibility studies, appropriation of funds, expropriation of necessary lots, and road widening among others,” siya nidugang.

Ang BRT duna nay pundo nga US$198 milyones gikan sa kagamhanan sa France.

Nag-target ang Department of Transportation (DOTr) nga tipik sa BRT project ma operational sa Disyembre 2021, apan wa pa masugdi ang civil works sa unang phase kay naa pa sa bid evaluation sa Special Bids and Awards Committee sa Mayo 2021. (WBS)


VIEW COMMENTS
DISCLAIMER:

SunStar website welcomes friendly debate, but comments posted on this site do not necessarily reflect the views of the SunStar management and its affiliates. SunStar reserves the right to delete, reproduce or modify comments posted here without notice. Posts that are inappropriate will automatically be deleted.


Forum rules:

Do not use obscenity. Some words have been banned. Stick to the topic. Do not veer away from the discussion. Be coherent. Do not shout or use CAPITAL LETTERS!